Jump to content

fakeYabodo

Registreeritud
  • Joined

  • Last visited

  1. Tundub hetkel parim grupeering olevat, edu ning jÀÀn konkurentsi ootama.
  2. fakeYabodo posted a post in a topic in Grupeeringud
    Alessio Crime Family [align=center]http://www.upload.ee/image/1656776/avatarrr.png [/align] A.C.F LĂŒhidalt: (Based on true story) Suur organisatsioon millest teatakse ja teati nii vĂ€he. Organisatsioon millelt vĂ”eti ĂŒle ka alamperede sĂŒsteem. ACF vĂ”ttis Red County aegadel enda alla Dillimore'i, Mont Gomery, Palomino Greeki ja Blue Berry kĂŒlavanemad. ACF ĂŒhendas endaga meedia, mille eesotsas oli keegi Tony nimeline ja politseijaoskonna juhtkonna. Politsei juhtkond saatis alati mitu politseinikku ACFi kohtumisi turvama. ACFist sai maakonna valitsus ja kellelgi polnud aimugi sellistest sĂŒndmustest. Politseinikele öeldi, et kĂŒlavanema elu on ohus ja poisid juba valvasid. Meediale lubati kĂŒla valitsuse poolt hoone remonti. KĂŒlavanematele lubati korralikke summasid sĂ”braliku valitsuse eest, kobisemine vĂ”rdus lĂ€hedaste kaugenemisega. Maffiatel lubati kuuletumise korral edasi eksisteerida ja liidritele lubati immuunsust politsei eest. KĂ”ikidesse alluvatesse kĂŒladesse pandi sĂ”bralikud valitsused ja kokku palgati ametlike paberite jĂ€rgi 19 peadirektorit. KĂŒlad maksid maksudest kĂ”ikidele peadirektoritele kĂ”rget palka ja suur osa palgast lĂ€ks ACFi kassasse. ACFi alla kuulusid Corleone, Irish MOB, The Ancelotti ja ĂŒks motikavendade grupeering. GĂ€ngidel lubati edasi eksisteerida juhul, kui nad varustasid maffiat relvade ja narkootikumidega. Narkootikumid ja relvad suunati alamperede kaudu liiklusesse ja meedia hakkas tegema uudiseid narkootikumide headest omadustest ning relvade kasulikkusest. Politsei juhtkond kaotas usu ACFi ja proovis selle juhtkonda mitmel korral vahistada, kuid juhtivate isikute tĂ€pseid andmeid ei teatud. AFC valitses edasi ja tema nĂ€oks said Ă”itsvad maffiad ja politsei suutmatus.
  3. Ka vanad tegijad vĂ”iksid lugeda. Saate ehk mĂ”ne iva kĂ€tte. Ütlen Ă€ra, et RollimĂ€ng ehk RP on kĂ”ige raskem kuid ka kĂ”ige vĂ”imalusterohkem mĂ€ngustiil. Koostasin siis Tsootsi soovil manuaali. Selliste RP teadmistega peaks veepeal pĂŒsima kĂ”igis RP serverites, kuid siiski, RPmine on nagu liivakastis mĂ€ngimine ning nĂ”uab fantaasiat. Kujutage RP situatsioone oma vaimusilmas ette ja jagage oma mĂ”tteid teistega. Nii saavad teist head rollimĂ€ngijad. 1. IC ja OOC 1.1 IC IC ehk In Character (eestikeeles Karakteri sees) on RPmise alus. IC tĂ€histab kĂ”ike, mis on seotud sinu mĂ€ngus oleva tegelase mĂ”ttemaailmaga. Tema arvamused, kinnisideed, hirmud ja palju muud. IC ongi see tegelane, keda sa mĂ€ngus kontrollid ja kes teab talle mĂ€ngus öeldud asju. On olemas kindlad IC kanalid, teistes kanalites RPda ei saa. Eranditest ma teile poisid ei rÀÀgi :rolleyes: 1.1.1 IC teemad Foorumis on olemas selliseid asju nagu IC teemad. IC teemadesse kirjutatav tekst on sinu karakteri poolt kirjutatud tekst.. IC teemadeks on enamasti interneti lehekĂŒljed, blogid ja Ostu/MĂŒĂŒgi teemad. Kui teil on soovi kirjutada IC teemasse OOC teksti, siis tuleb see tekst panna topeltsulgudesse. Topeltsulud on OOC teksti tĂ€hiseks. ((NĂ€ide)) 1.2 OOC OOC ehk Out Of Character (eestikeeles Karakterist vĂ€ljaspool toimuv) on tĂ€ielik vastand IC'le. OOC oled sina reaalsuses. Arvuti taga istuva inimesena, kĂ€id trennis, sööd hommikuti putru ja kĂ€id mitu korda pĂ€eva jooksul kusel. Saate aru kĂŒll mida ma mĂ”tlen. RÀÀgid Ventrilos vĂ”i telefoni teel sĂ”pradega ja palju muud. OOC jaoks on kindlad kanalid, sammuti nagu IC jaoks.. Kanalitest on allpool kirjutatud. 1.3 Metagame Metagame ehk OOC (karakterivĂ€lise) info kasutamine IC (karakterisiseselt). See tegevus on rangelt keelatud. Kui sĂ”ber sulle ĂŒtleb IRL (In Real Life - reaalses elus): "Giuseppe Alessio tuleb tĂ€na Ă”htul SA:MPis su juurde ja laseb su maha" ei vĂ”i sa midagi teha. Kui Giuseppe tulebki Ă”htul mĂ€ngus sinujuurde ja tervitab sĂ”bralikult ei vĂ”i sa pĂ”geneda, sest su IC tegelane ei tea, mis saama hakkab. Kui pĂ”gened, siis teed metagamet (MG). 1.3.1 OOC abipalve Metagame'i eest vĂ”ib karistada ka neid, kes teistele OOC kanalis IC infot jagavad ja ootavad, et teine pool Metagame'i teeks. NĂ€iteks: "/es Giuseppe Ma olen Unitys, mind tulistatakse!". Sellise erasĂ”numi eest vĂ”ib karistada abi kutsujat. Sellist tegevust liigitatakse samuti metagame'i alla. 1.4 Minu arvamus teemast. KĂ”ige raskem ongi aru saada IC ja OOC loogikast. Kui selle Ă€ra taipate, on edasine vaid viitsimise kĂŒsimus. 2. RolePlay/RP/RM/RolliMĂ€ng 2.1 RollimĂ€ng ja 2 kĂ€sku RollimĂ€ng on terviknimetus kĂ”igele sellele infole mida te siin nĂ€ete. RollimĂ€ng on kokkuvĂ”tvalt öeldes oma rolli nĂ€itlemine antud ajahetkel. Roll peab olema vĂ”imalikult realistlik. RP mitte tegemist nimetatakse ebarollilikult kĂ€itumiseks, ehk nRPks. nRP alla kĂ€ivad ka kĂ”ik muud rikkumised, kuid enamasti mĂ”eldakse nRP all ikkagi ebarollilikult kĂ€itumist. Et teistele etendust esitada on vaja seda kirjutada. Sellejaoks on 2 kĂ€sku, /me (message emote) ja /do (ĂŒmbritsev tegevus). /me kĂ€suga nĂ€idatakse mida karakter teeb ja mida ta tunneb. /do kĂ€sk on mĂ€ngutegelast ĂŒmbritseva ruumi ja aja RPmiseks. /me ja /do kĂ€sus on valetamine keelatud! 2.1.0.1 "/me [tekst]" kĂ€sklus LĂŒhend "ME" tĂ€histab inglisekeelset vĂ€ljendit "Message Emote". KĂ€sk "/me" kirjeldab mĂ€ngukarakteri tegevust ja tujusid. "/me" kĂ€sud peavad olema reaalsed ehk rollimĂ€ngulised. KĂ€su tegemisel peab kirjutama teksti ainsuse kolmandas vormis, sest server muudab kirjutatud kĂ€su automaatselt ĂŒmber. NĂ€ide: "/me loeb ajalehte." - "* Giuseppe Alessio loeb ajalehte." ; "/me on kurb." - "* Giuseppe Alessio on kurb." 2.1.0.1 "/do [tekst]" kĂ€sklus KĂ€sk "/do" kirjeldab karakteri vĂ€limust ja kĂ”ike mis su karakterit ĂŒmbritseb. "/do" kĂ€sud peavad olema reaalsed. NĂ€ide: "/do Linnud laulavad." - "* Linnud laulavad. (Giuseppe Alessio)" ; "/do Peas must kaabu, seljas ĂŒlikond, jalas krokodillinahast kingad." - "* Peas must kaabu, seljas ĂŒlikond, jalas krokodillinahast kingad. (Giuseppe Alessio)" 2.1.2.3.1 "Õnnestumine" Kui keegi teeb "/me" kĂ€su, mis mĂ”jutab su tegelaste tegevust mĂ€ngus, siis pead sa vastama talle "/do" kĂ€suga, kas tema tegevus Ă”nnestub vĂ”i mitte. Tegija ei ole kohustatud seda ise kĂŒsima ja vastuse puudumise korral Ă”nnestub tegevus automaatselt. Kui sa soovid öelda, et tema tegevus ebaĂ”nnestub, siis oleks hea, kui tooksid pĂ”hjenduse miks. NĂ€ide: * Johnny Fife vĂ”tab vöölt Desert Eagle .50 * Ei Ă”nnestu, sest ma vĂ”tsin sult relva eelnevalt Ă€ra. (Giuseppe Alessio) * Johnny Fife proovib Giuseppele paremhaagi nĂ€kku lĂŒĂŒa. * Õnnestub. (Giuseppe Alessio) 2.1.1 SĂ”itmine RP drive (RP sĂ”it) ehk realistlikult sĂ”itmine. Eestis on RP drive ÀÀrmiselt madalal tasemel ja mul on sellest vĂ€ga kahju. Siia alla kĂ€ib paremal pool teed sĂ”itmine, kiiruse jĂ€lgimine ja fooride jĂ€lgimine (Kui ĂŒldiselt rÀÀkida. SNJ-is foore jĂ€lgima ei pea). nRP drive tĂ€hendab ebarealistlikku sĂ”itmist. 2.1.1.1 RP Carcrash RP Carcrash (eestikeeles autoĂ”nnetuse RPmine) See asi annab teie RP oskusele palju juurde. (v.a. /me toibub ja /me rappus) Kui teil on kokkupĂ”rge mĂ”ne teise inimesega vĂ”i autoĂ”nnetus on seotud teiste inimestega, siis peab tegema carcrash RPd. See ei ole mingi kaelast Ă€ra saamise RolliMĂ€ng vaid seda peaks vĂ”tma tĂ€ie tĂ”sidusega. Ei tohiks vaid kahe vĂ”i ĂŒhe kĂ€suga piirduda, edasi sĂ”itmisest rÀÀkimata. Korralikud RP Carcrashid kestavad tunde. Ise olen asjaosaline olnud tunniajases carcrash RPs ja ma nautisin seda. Kasutage oma fantaasiat ja mĂ”elge, milline oleks inimeste ja asjade seisukord pĂ€rast sellist Ă”nnetust reaalses elus. See vĂ”ib olla kĂŒll vastik, kuid nii saate te parimat RPd teha. 2.1.2 Tapmine MĂ€ngus on tapmine lubatud vaid tĂ€htsatel IC pĂ”hjustel. OOC pĂ”hjustel tapmine on keelatud ja see on DM ehk Deathmatch. DMi alla kĂ€ib ka ilma mĂ”juva IC pĂ”hjuseta tapmine. Kui keegi su Ă€ra tapab vĂ”i seda teha proovib, Ă€ra hakka vĂ”itluse ajal nutma vaid kĂŒsi pĂ€rast pĂ”hjust. PĂ”hjus vĂ”ib olla ka tellitud mĂ”rv, mistĂ”ttu pole alati jonnimisel mĂ”tet. (PalgamĂ”rva puhul peab kliendi tellimusest pilti tegema F8 abil, sest vastasel juhul pole tĂ”endeid, kui su peale foorumis kaevatakse) 2.1.2.1 Hirmud, omadused ja eesmĂ€rgid Igal inimesel on hirmud ja eesmĂ€rgid, samuti on need ka meie IC tegelasel. IC tegelase suurim hirm on surm ja suurim eesmĂ€rk ellu jÀÀda ja olla vĂ”imalikult edukas. See loodusseadus kehtib ka RPmisel. Kuid vĂ€ga head rollimĂ€ngijad teevad enne mĂ€ngima asumist ka pisut eeltööd. Nad mĂ”tlevad ja panevad paberile kirja enda IC tegelase hirmud, tugevad ja kĂ”rgad kĂŒljed, allergiad, foobiad, eesmĂ€rgid, iseloomu omadused, vĂ€limuse eripĂ€ra. Kuid head ja veel paremat RPjat eristab inimlikkuse tajumine. Tasemel RPja ei tee endale kunagi ideaalset tegelast. Ta kujundab enda tegelasele ka hunniku nĂ”rkusi ja kasutab ka neid teadmisi vahest rollimĂ€ngu tehes. 2.1.2.2 Player Kill PK ehk PlayerKill (eestikeeles kaasmĂ€ngija mĂ”rv) on lubatud mĂ”juval pĂ”hjusel. Ohver vĂ”ib sama kasutajaga edasi mĂ€ngida, kui IC on niiöelda mĂ€lukaotus. Juhtunut ei vĂ”i teised inimesed ohvrile meelde tuletada. Ohver ei mĂ€leta enam, mis pĂ”hjusel ta tapeti, mĂ”rvari nime vĂ”i nĂ€gu. Tema ega keegi teine ei mĂ€leta seda, et ta tapeti. 2.1.2.2.1 Faction PK Illegaalsed grupeeringud vĂ”ivad kasutada Faction PK-d (eestikeeles fraktsiooni mĂ”rv) liikmete vĂ€lja viskamiseks, kui soovitakse, et inimene ei mĂ€letaks enam midagi factioni ja selle liikmete kohta kohta. Seda ei tohiks teha /eemalda ja /es'i abil vaid kui tegu on PKga, siis peaks ikka ohvri tapma vĂ”i talle mĂ€llari tekitama kuidagi. 2.1.2.3 Character Kill CK - Character Kill (eestikeeles karakteri surm) tĂ€hendab, et su tegelane sureb ja kaotab oma mĂ€lu kĂ”igest. Lisaks kaotatakse ka kĂ”ik vĂ”i mingi osa varast (server mÀÀrab) ja saate valida endale uue nime. LĂŒhidalt öeldes lakkab teie karakter eksisteerimast. CK saab teha ainult siis, kui ohver vastu hakkab. Kui ta vastu ei hakka, tuleb sĂ”ltumata situatsioonist PK. 2.1.2.3.1 Situatsioonid CK tegemiseks 1 Tsiviil/PalgamĂ”rtsukas vs 4 Tsiviili 1 Tsiviil/PalgamĂ”rtsukas vs 3 Politseiniku (kaasaarvatud KaPo) 1 Tsiviil/PalgamĂ”rtsukas vs 1 PalgamĂ”rtsukas (Peab olema lĂ€birÀÀgitud ja CK tegemise luba serveri administratiivilt. Luba antakse kindlale mĂ”rtsukale ja vaid 1 korra eest. Kui mĂ”rtsukas tapab vale inimese, saab vale inimene CK) 1 Politseinik (kaasaarvatud KaPo) vs 6 tsiviili 1 Politseinik (kaasaarvatud KaPo) vs 4 Politseiniku (kaasaarvatud KaPo) 1 Politseinik (kaasaarvatud KaPo) vs 1 PalgamĂ”rtsukas (Peab olema lĂ€birÀÀgitud ja CK tegemise luba serveri administratiivilt. Luba antakse kindlale mĂ”rtsukale ja vaid 1 korra eest. Kui mĂ”rtsukas tapab vale inimese, saab vale inimene CK) 2.1.2.3.2 Self CK Self-CK (SCK) tĂ€histab olukorda, kui inimene teeb iseendale oma soovil CK. Siia alla vĂ”ib liigitada ka nimevahetustega ja teiste OOC asjadega kaasnevad CK'd. Self CK tegemiseks on kĂ”ige lihtsam kuskilt end surnuks hĂŒpata, majja sisse pĂ”leda vĂ”i meelega Ă€ra uppuda. Kui inimene sureb kogemata on tal valida SCK ja PK vahel. Kui mĂ€ngija sureb meelega RP situatsioonis on CK kindel. 2.1.2.4 Revange Kill Segu DMist (DeathMatchist) ja MGst (Metagamest). Kui ohver sureb, lĂ€heb ta kĂ€ttemaksuks oma mĂ”rvari juurde ja tapab ta. Siia alla lĂ€hevad ka mĂ”rvakatsed. Revange Killiks ei loeta asja siis, kui endine ohver saab pĂ€rast surma uue pĂ”hjuse oma endise mĂ”rvari tapmiseks. Revange Kill on keelatud ja sellel on sama karistus mis DeathMatchil. 2.1.3 Powergame /me, /do vĂ”i mĂ”ne muu kĂ€su vÀÀrkasutus. Vale kasutus reaalsuse kohapealt. Oma IC tegelase vĂ”imete ĂŒlehindamine. NĂ€iteks: /me lendab minema, /me rabeleb 3 rammumehe kĂ€est lahti ja pĂ”geneb. Lisaks kĂ€ib siia alla ka teistele RPmiseks vĂ”imaluse mitte jĂ€tmine, enda karakteri tegevuse teistele peale surumine. NĂ€iteks: /me lööb meest nĂ€kku ja mees kukub maha ning sureb Ă€ra. 2.1.4 Muud RP nĂ”uanded 2.1.4.1 Detailed RP Detailed RP (eestikeeles detailne rollimĂ€ng). VĂ€ljendi mĂ”tlesin ma ise vĂ€lja, sest ei osanud seda kuidagi nimetada, kuid see teeb vĂ€ga heast rollimĂ€ngijast parima rollimĂ€ngija. Seda tuleks kasutama hakata alles siis, kui kĂ”ik muu on ideaalselt selge. See rollimĂ€ngu osa tĂ€hendab teisi otseselt mitte mĂ”jutavaid pisidetaile. Siia alla lĂ€hevad vĂ€ga detailsed kĂ€sud: "/me haigutab", "/do TaskurĂ€tiku servadel on tĂ€piline muster" 2.1.4.2 Vigastuste RPmine Kui su mĂ€ngutegelane saab viga, peab ta vastavalt kĂ€ituma. Kuulivest ei kaitse sind mitme kuuli eest ja kuuli tĂ”ukejĂ”u mĂ”jul peaks inimene ikka maha lendama ning mĂ”ni löök vĂ”ib hinge kinni lĂŒĂŒa. Kui saad viga, kirjuta /me kĂ€skudega, mis juhtus ja lase teistel endaga tegeleda. 2.1.4.3 Reklaamid IC tehtud reklaam peab olema korrektselt vormistatud ja reklaamida ei vĂ”i OOC asju. /reklaam on 100% IC kĂ€sk. Kui te teete asjade mĂŒĂŒgiks reklaami, siis olge loovad ja kui reklaamite illegaalseid asju, arvestage, et ka politsei vĂ”ib teid jĂ€lgima hakata. "/reklaam MĂŒĂŒn jahu/lelu". Kui ostja sellest aru saab, on Ă”igus ka politseinikul sellest aru saada ja kontrollida kaupa. Seda ei tohi nimetada metagameks, sest samahĂ€sti teeb relva vĂ”i narkot sooviv klient MG'd. Kui sa siia maani jĂ”udsid, anna sellest Yabodole teada. Soovin nĂ€ha, kes loevad selle jutu lĂ€bi ja kes mitte. 2.1.4.4 PĂ”genemised ning kuritegude sooritamine Ilma pĂ”hjuseta politsei Ă”rritamine on keelatud! Vahest on erandiks rallifactionid. 2.1.4.5 GĂ€ngide vahelised lahingud Lahing ei toimu reaalselt tĂ€naval. Hea RPga gĂ€ngid lepivad alati kokku, kus ja millal sĂ”jad toimuvad. Kui ĂŒhe gĂ€ngi liikmed satuvad vastaste alale ja jÀÀvad vahele, on vĂ”itlus lubatud. 2.1.4.6 Karakterite mĂ”ttemaailm Karakterite mĂ”ttemaailma vĂ€ljendamine /me vĂ”i /do kĂ€skude abil on ebaviisakas ja see Ă”hutab kaasmĂ€ngijaid metagame'i tegema. Selle tĂ”ttu on soovituslik vĂ€ljendada oma karakteri mĂ”tisklusi taoliste kĂ€skudega: "/me on vajunud mĂ”ttesse". KaasmĂ€ngijate suhtes on ebaviisakas kasutada kĂ€sklusi, mis sarnanevad jĂ€rgneva kĂ€suga: "/me mĂ”tleb, et vastas istuv mees on debiilik". 2.1.4.6.1 Mida teha selle reegli rikkujatega Kui te nĂ€ete, et keegi kasutab teie juuresolekul /me vĂ”i /do kĂ€sku karakteri mĂ”ttemaailma avaldamiseks, siis mainige, et antud tegevus jĂ€tab halva maine tema RP tasemest. Kui sellise asja mainimiseks viitsimist pole, siis vĂ”ib kirjutada ka vastu "/me mĂ”tleb vĂ€hem" ja enamasti saab teine osapool sellise lause tagajĂ€rjel oma veast aru. 2.1.5 Suhtlemine IC kanalites eksisteerib piiritu mĂ”tte- ning sĂ”navabadus. Kuid pidage siiski piiri, sest liigne sĂ”imamine ning ropendamine ei vii teid RPs kuigi kaugele. Te peletate endast inimesed lihtsalt eemale. IC kanalites on keelatud lĂŒhendite ja smailide kasutamine. Ainus IC kanal, kus lĂŒhendid ja smailid lubatud on, on /sms. OOC kanalites on smailid ja lĂŒhendid loomulikult lubatud, kuid ropendamine mitte. IC kanalites vĂ”ib rÀÀkida ĂŒkskĂ”ik mis keeles, kuid OOC kanalites rÀÀgitakse vaid serveri ametlikus keeles. SNJ-i ametlik keel on loomulikult Eesti keel. 2.1.5.1 IC Kanalid: Tavakanal - Jutt mida kuulevad sinu juures olevad inimesed. Raadius on ĂŒsna suur. /c - Samuti jutt, mida kuulevad sinu juures olevad inimesed. Raadius on vĂ€ike. /cw - Autosisene jutt. Juttu kuulevad vaid kaasreisijad /so(sista) [iD] - Jutt, mida kuuleb vaid inimene, kellele see suunatud on. KĂ€sku saab kasutada vaid siis, kui kuulaja su lĂ€hedal on. /s - Jutt, mida sinu juures olevad inimesed. Raadius on suur. /ru - Ruupur, jutt mida kuulevad sinu juures olevad inimesed. Raadius on vĂ€ga suur. /helista [tel.nr.] - Telefoni rÀÀgitav jutt. Sinu öeldud asju kuulevad sulle lĂ€hedal olevad inimesed ja inimene, kellega sa telefonis rÀÀgid. Igasugused helid lĂ€hevad *tĂ€rnide vahele* /sms [tel.nr.] - SĂ”numite saatmiseks loodud kĂ€sk. Juttu kuuleb vaid sĂ”numi saaja ja saatja. Ainus IC kanal, kus on lubatud smailid. SMSis on lubatud ka igasugused lĂŒhendid. /number [iD] - KĂ€sk, millega saab inimese telefoninumbri meelde tuletada. Kindlasti ei tasu seda kasutada inimese puhul, kelle numbrit sa IC teada ei saa. Vastasel juhul on tegu MetaGamega. /ad - Reklaami tegemise kĂ€sk. Seda saab teha vaid serveripoolt ettemÀÀratud kohas. Reklaamis on lubatud kasutada lĂŒhendeid (smailid keelatud). /r - Raadiosaatja. Legaalsete grupeeringute vahelise vestlemise jaoks loodud kanal. Sinu rÀÀgitavat juttu nĂ€evad sulle lĂ€hedal olevad inimesed. /os - Osakondade vaheline jutt. Juttu nĂ€evad riigiorganite töötajad. (LSPD, KaPo, Kiirabi jne) /gov - Linnavalitsuse teadete edastamiseks loodud kanal. Kuuleb iga serveris olev mĂ€ngija. Politsei hÀÀlsuhtluskanal (TeamSpeak, Ventrilo jms) - Juttu kuuleb vaid inimene, kes on saanud loa (parooli) selle hÀÀlsuhtluskanaliga ĂŒhinemiseks. /reklaam - Meedia liikmetele reklaami edastamiseks loodud kanal. Seda nĂ€evad kĂ”ik. /uudis - Meedia liikmetele loodud kanal, millest edastada uudiseid. Uudiseid kuulevad kĂ”ik mĂ€ngijaid, kes ei kasuta kĂ€sku /tognews (vms). 2.1.5.2 OOC Kanalid: /o - Jutt, mida kuuleb iga serveris olev inimene. Selle mittekuulamiseks on olemas kĂ€sk /togOOC. /f - Jutt, mida kuuleb iga sinu grupeeringu liige. /b - Jutt, mida kuulevad sinu lĂ€heduses olevad inimesed. /es (/pm) [iD] - Jutt, mida kuuleb vaid inimene, kellele jutt suunatud on. ErasĂ”numite mitte kuulamiseks on olemas /toges HÀÀlsuhtluskanalid (TS, Ventrilo jne) 3. Muud reeglid. 3.1 Keelatud tegevused 3.1.1 BunnyHop BH ehk BunnyHop (eestikeeles jĂ€nesehĂŒpped) on keelatud. See on jooksmise ajal jĂ€rjest ĂŒle kolme korra hĂŒppamine, eesmĂ€rgiga kiiremini edasi jĂ”uda. 3.1.2 CarPark CP ehk CarPark tĂ€hendab autoga teisest ĂŒle sĂ”itmist. See peaks reaalselt vĂ”imalik olema, kuid RPs on see keelatud. Lubatud on korra ĂŒle sĂ”ita vĂ”i toksata, aga rohkem mitte. Autoga teise peale seisma jÀÀmine vĂ”i korduvalt ĂŒlesĂ”itmine on keelatud! CarParki nimetatakse vahest ka Car DMiks. 3.1.3 Chopper Kill CK/ChopperKill/HK/HeliKill on sammuti keelatud! Helikill on kopteri tiivikuga tapmine. Ehk siis lendad teisele kopteriga otsa nii, et kaasmĂ€ngija sureb. 3.1.4 Drive-By Drive-By on sĂ”idu ajal tulistamine. Politseil on Ă”igus tulistada juhikohalt, kuid teistel mitte. Juhikohalt tulistamine on keelatud sihiku kĂ”rguse tĂ”ttu. Kuulid lendavad tĂ€pselt teiste pea kĂ”rgusele.. Tavainimesed vĂ”ivad teha vaid kĂ”rvalt istmelt drive-by ja seda saab teha vaid kindlate relvadega. MP5, Tec9, Uzi, 9mm jne. Drive-By on otsetĂ”lkes möödasĂ”it ja kui gĂ€ngid teevad Drive-By peakski see olema mööda sĂ”it. SĂ”idad gĂ€ngi liikmetesst korra mööda, teised tulistavad ja auto enam tagasi ei tule. Kui auto seisma jÀÀb vĂ”i teeb mitu tiiru nĂ€itab see madalat RP taset ja gĂ€ngil peaks hĂ€bi olema! 3.1.5 Chicken Run VĂ€ljend Chicken Run tuleneb "peata kanast", kes jookseb edasi pĂ”igeldes. SAMPi maastikul tĂ€hendab Chicken Run pĂ”igeldes pĂ”genemist ajal, mil vastane sinupoole tulistab. See takistab RP tegemist ja on seetĂ”ttu keelatud. 3.1.6 Bug Abuse Bug abuse tĂ€hendab eestikeeles vea kuritarvitamist. Kui mĂ€ngija leiab serverist vĂ”i foorumist mĂ”ne vea vĂ”i turvaaugu, ei tohi ta seda enda heaks Ă€ra kasutada vaid peab postitama selle kirjelduse BugTrackerisse vĂ”i foorumisse. Bug Abuse on karistatav bĂ€nniga. 3.1.7 Eeliseid andvad programmid Serveris on keelatud kasutada ĂŒkskĂ”ik milliseid eeliseid andvaid programme, peale hÀÀlvestlusserveri, Keybindi, Camhacki ja modifikatsioonide. Keelatud on kasutada ka CLEO'd kasutavaid modifikatsioone. Serveril on olemas ka vĂ€ike AntiCheat programm, mis teid selle reegli rikkumise puhul mĂ€ngust eemaldada vĂ”ib. 3.1.8 CamHack CamHack on RP serverites ĂŒldjuhul lubatud, kui seda Ă”igesti kasutada. CamHacki vĂ”ib kasutada filmimiseks, milleks see ka mĂ”eldud on, kuid seda on keelatud kasutada nĂ€iteks ĂŒmbruse kontrollimiseks ise peidus olles. Seljuhul on tegu MetaGame'ga ja see on karistatav. 3.1.9 Tegevused vees Lisaks ĂŒldistele RP reeglitele, peaks vist eraldi vĂ€lja tooma osad tegevused, mis on vees olles keelatud. 1) Rahaga arveldamine; 2) Elektroonika kasutamine; 3) Liiga kaugele avamerele ujumine; 4) Tahtlik karakteri uputamine; 5) Politsei eest vette pĂ”genemine; 6) KĂ€eraudades ujumine; 7) Igasuguste RP kĂ€skude kasutamine, mis toovad kaasa freeze'i. [/Ã
¡okipĂŒstol, /knockout jne]; 8) Tahtlik maa- ja Ă”husĂ”idukitega vette sĂ”itmine; 9) Teiste ilma lĂŒkkamist RPmata vette löömine/rammimine; 10) Vee all rÀÀgitud jutu mĂ”istmine 3.2 OOC suhtlemine On olemas ka reeglid OOCs suhtlemiseks, neid on vaid kaks kuid toon need siiski eraldi vĂ€lja, sest pean seda tĂ€htsaks. 3.2.1 OOC suhtlemine RP kĂ€igus OOC kanalite liigne kasutamine RP ajal takistab RPmist. Lisaks ka OOC kanalis halamine (Q_Q) ja vaidlemine. Kui on probleeme, lahendage need pĂ€rast RPmist kas lĂ€bi erasĂ”numite vĂ”i foorumis. 3.2.2 OOC suhtlus ĂŒldiselt Foorumis ja IG on keelatud OOC kanalites sĂ”imata teisi vĂ”i ropendada. Selline tegevus on karistatav. Ma tean, et ma rÀÀkisin sellest eespool, kuid toon selle siiski uuesti vĂ€lja. 3.2.3 /teata vormistamine /teata tegemisel peaks kindlasti Ă€ra mainima olukorra, sĂŒĂŒdlase ja kui on ideid, siis vĂ”imaliku lahenduskĂ€igu. See aitab parandada administratiivmeeskonna tööd ja viib olukorra kiiremini lahenduseni. 3.2.4 Austamine Selleks, et tagada foorumis ja mĂ€ngus sĂ”bralikku Ă”hkkonda, on minu soovitus kĂ”igile sĂ”bralik suhtlemine ja teiste austamine. Alati ei pea teistega nĂ”us olema, kuid seljuhul vĂ”iks vĂ€lja tuua idee tugevad ja nĂ”rgad kĂŒljed, et oleks lihtsam kokkuleppele jĂ”uda. Isegi kui kokkulepet ei saavutata, pole tarvis teist inimest sĂ”imama hakata, sest see viib vaidlejad kokkuleppest vaid kaugemale, sest suhtumine muutub pĂ”himĂ”tteliseks. 3.3 Alustamine tĂ€psemalt RÀÀgime kokkuvĂ”tvalt, kuidas serveris alustada. Uue mĂ€ngija ĂŒks suurimaid muresid. Esmalt registreeri UCPs enda mĂ€ngusisese nimega kasutaja. Kasuta siit manuaalist saadud infot RP testi tegemiseks. 3.3.1 RP nimi Nime valik on tĂ€htis. Peab otsustama, mis rahvusest tegelast IC teha soovitakse ja selle jĂ€rgi tuleks endale nimi valida. Eesti nimed pole vĂ€ga head, sest mĂ€ng toimub Los Santoses, mis on tehtud USA linna Los Angelese jĂ€rgi. 3.3.1.1 NĂ”udmised nimele Tegelasel peab olemas ees- ja perekonnanimi. Nimed peab eraldama alakriipsuga _ Nimi ei tohi sisaldada sĂ”numit vĂ”i olla ebarealistlik (Jaana_Lind; Anti_Biootikum; Heli_Kopter; King_Kong; Nina_Rohi) Nimi ei vĂ”i olla tuntud inimese oma (Chuck_Norris) Nime sisu ei tohi sisaldada roppusi ega sĂ”imu (nĂ€iteid ei too) Nimi ei tohi sisaldada numbreid, tĂ€pitĂ€hti ega sĂŒmboleid peale tĂ€htede ja _ 3.3.1.2 Nime generaator Kui sa tead, mis rahvusest tegelast sa teha soovid, kuid nime ei oska valida, siis kliki siia. 3.3.2 Töö leidmine KĂ”ige parem viis RP Ă”ppimiseks ja enda maine mitte rikkumiseks on minna foorumis vĂ€lja toodud legaalsesse grupeeringusse tööle. Vaata teiste avaldusi ja tee nende eeskujul enda oma. Ole tĂ€helepanelik ja kohanemisvĂ”imeline ning kĂ”ik lĂ€heb edaspidi hĂ€sti. Tee palju RPd ja hoia manuaal kĂ€epĂ€rast. VĂ”ib vaja minna. 3.4 Üldlevinud rollid See teema vĂ”tab kokku kĂ”ik SAMP serverites ĂŒldlevinud tegelasrollid. Muidugi on vĂ”imatu kĂ”iki neid tĂ€pselt lahti seletada, kuid ma annan endast kĂ”ik, et leida pĂ”hitĂ”ed. Selles punktis seletan ma tegelaste rolle enda vaatenurgast. Kuna mu RP taset hinnatakse kĂŒmmetega, siis ma loodan, et te ei pettu. NB! Ühel tegelasel vĂ”ib olla mitu rolli. 3.4.1 Legaalsed rollid 3.4.1.1 Politsei Teen hiljem valmis, vĂ”tab liiga kaua aega. 3.4.1.2 Arst Arsti töö sisaldab vĂ€he mĂ€rulit kuid vajab palju teadmisi ja head RP taset. Kui esitatakse vĂ€ljakutse, tuleb kohale minna RP drive tehes ja oma piire mĂ”istes. Kui juhtub liiklusĂ”nnetus, tuleb seda RPda, sĂ”ltumata sellest, et on vĂ€ljakutse ja sul on kiire. Kui kiirabi töötaja jĂ”uab edukalt sĂŒndmuskohale peab ta tegelikult koguma ka veidi infot ja tegema ĂŒldkontrolli kohapeal, sest vigastatul vĂ”ib olla nĂ€iteks luumurd vĂ”i mĂ”ni muu ohtlik vigastus. 3.4.1.2.1 Vigastatu roll. Kui inimene saab ikka kuuli, nuga vĂ”i ohtralt lööke, peaks ta minema ikkagi haiglasse. Kui ohvril ĂŒhtki teist mĂ€ngijat juures pole, vĂ”ib ta ise helistada kiirabisse ja RPda möödajalutajat. 3.4.1.3 Linnavalitsuse töötaja Linnavalitsuse töö on ilmselt kĂ”ige igavam. MĂ€rulit ei toimu kunagi, raha saab vaid osades serverites palju, tööd tuleb teha 10 minutit nĂ€dalas. 3.4.1.4 TuletĂ”rjuja TuletĂ”rjujad on vaid vĂ€hestes serverites. Nende töö on kustutada tulekahju. Kui tuleb vĂ€ljakutse peab töötaja oma kiireid sĂ”rmi kasutama, riidesse panekuks ja autosse tĂ”ttamiseks on aega vaid minut, mida detailsemalt oma tegevust kirjeldada jĂ”uad, seda parem tuletĂ”rjuja oled... Ärge jĂ€tke maha hapnikuballooni, maski, jalanĂ”usid ega ĂŒldriietust. Tore oleks, kui majast vĂ€ljatoomiseks RPtaks redelit vĂ”i taskulampe. TuletĂ”rjuja RP vĂ”ib olla vĂ€ga sĂ”ltuvust tekitav ja pĂ”nev, kui seda Ă”igesti teha. Kui sa selle koha lĂ€bi lugesid saada mulle pm. 3.4.1.5 Uudisteagentuuri töötaja MĂ€ngija, kelle eesmĂ€rk on mĂ€ngijaid teavitada IC sĂŒndmustest. Uudiste koostamisel tuleb kindlasti kasutada vaid IC vĂ€ljauuritud ja tĂ”enditega fakte. Seda selleks, et vĂ€ltida metagame juhtumeid. 3.4.1.5.1 Uudiste Fraktsioon (LSU - Los Santose Uudised/SAN - San Andreas News) Uudiste fraktsiooni kuuluvatel inimestel on olemas mitmeid kĂ€sklusi, et kirjutada IC uudiseid, mida kĂ”ik nĂ€evad. Palju mĂ€ngitakse ka sĂ”na vĂ”i peitusemĂ€nge, kuid nende liigne tegemine jĂ€tab teist lolli mulje. 3.4.1.5.2 Ajakirjanik Inimene, kes kirjutab foorumisse ettenĂ€htud teema alla uudiseid. Tegu on seljuhul foorumis asuva IC tekstiga. IC saate seda infot teada juhul, kui ostate endale antud ajalehe/ajakirja vĂ”i loete seda teksti IC internetist. Koostajal on hea teada, et iga sĂŒndmuse juures vĂ”iks olla iseloomustav pilt. 3.4.1.6 MĂŒĂŒgimees Kinnisvara maakler tegeleb SAMPi puhul enamasti kinnisvara ostu ja mĂŒĂŒgiga. Ostab odavalt ja mĂŒĂŒb kallimalt. Antud juhul on tegu vĂ€ga tulutoova kuid ka ohtliku Ă€riga. 3.4.2 Illegaalsed rollid 3.4.2.1 Maffia 3.4.2.1.1 Struktuur Mafia eesotsas seisab enamasti inimene, keda mafia liikmeid ei tunne. Tema ĂŒlesanne on juhtida mafia tegevust ja tema telefoniks on Underboss vĂ”i Capo(regime). Selleks, et sĂ”najagajad ĂŒlestĂ”usu ei alustaks, peab neid olema mitu ja ĂŒlemus peab omama midagi, mis ta teistest paremaks teeb. Samuti ei tohi ĂŒlemus oma vĂ”imu kuritarvitada, kuid peab panema suurt rĂ”hku lojaalsusele ning kuulekusele. 3.4.2.1.2 Tegutsemine Tegutsemine peaks toimuma raha teenimise eesmĂ€rgil. Tehakse seda, mis suurendab sissetulekut. Siia alla kĂ€ib firmade omistamine (mis ei vaja scripti vaid RPd!), firmade soetamine, rahapesu, korruptsioon, mĂ”rvad, narko ja relvaĂ€ri juhtimine ja palju muud. 3.4.2.1.3 SĂ”dimine Juhid ei sĂ”di. SĂ”divad taskus olevad ametnikud ja advokaadid, muidugi vahest ka relvad, aga see on tihtipeale liiga tĂŒlikas ja kallis. Lihtsam on osta ametnik ja lasta korraldada reide. 3.4.2.1.4 Liitumine Liitumine kĂ€ib parimate mafiate puhul vaid tutvuste kaudu. Kuid on vĂ”imalik ka sisse saada, kui teha Ă€ra mĂ”ni "töö" (enamasti mĂ”rv vĂ”i vĂ€ljapressimine mafia kĂ€sul). Üks laialt levinud viis mafiasse RPmiseks on mafia liikme sugulase RPmine. Kuid see pole siiski parim viis. 3.4.2.2 GĂ€ng 3.4.2.2.1 Hood RP KĂ”ige kĂ”vemad gĂ€ngi RPjad oskavad teha asja mida nimetatakse Hood RPks. TĂ”lkida vĂ”iks seda kui rajooni RP. Ei ole vaja kogueg kellegiga sĂ”dida, pĂ”hiline RP peab kĂ€ima enda rajoonis teiste gĂ€ngikaaslastega. Tihti on endale raske tegevust leida, kuid see on vĂ”imalik. NĂ€iteks mĂ€ngida pokkerit (RPga), tĂ€ringuid (kes saab suurema numbri vĂ”idab pappi), rÀÀkida kaaslastele huvitavaid lugusid vĂ”i nalju, sodida seinu (RPga), juua ennast umbe ja tĂ”mmata pilve (Ma ei Ă”huta inimesi meelemĂŒrke tarvitama) ja palju muud. VĂ”imalusi on palju. VĂ”ib rÀÀkida ka autodest ja pidada lowriderite kohtumisi. 3.4.2.2.2 Rivaalid ja liitlased Igal gĂ€ngil on omad rivaalid ja liitlased. RPda vĂ”ib suure osa ajast ka liitlastega koos nĂ€iteks nende aladel vĂ”i ka mujal. Rivaalid on inimesed, kellega sa norid ja hĂ€sti lĂ€bi ei saa. See ei tĂ€henda siiski seda, et iga kord kui hakkab mingi sĂ”nasĂ”da peaks vĂ”tma vĂ€lja tuli- vĂ”i kĂŒlmrelvad. Piisab ka Ă€hvardustest ja gĂ€ngi kĂ€tesĂŒmbolite nĂ€itamisest. Üldjuhul oleks tore, kui niisama vastase territooriumile ei ronitaks. 3.4.2.2.3 VĂ€givald ja sĂ”da Kui soovid olla hea RP gĂ€ngster, siis pead kasutama musklit rohkem kui tulirelvi. Lisaks pole mĂ”tet minna suvalisel hetkel vastase maale vandaalitsema. VĂ”ib minna salaja seinu sodima, kuid sellega vĂ”iks asi piirduda. Lahinguid peaks pidama kokkulepitud kohas ja kokkulepitud ajal. Lihtsaim viis kokku leppimiseks on minna vastase hoodi ja öeldagi pĂ€eva, kellaaja ja koha kus lahing maha peetakse. Lahingutes kasutatakse enamasti rusikaid, nuge ja kurikaid, tulirelvad on nĂ”rkuse sĂŒmbol. 3.4.2.2.4 /crack /crack on kĂ€sklus millega tegelane maha langeb. (vĂ”ib kasutada ka /animcrack 3-?) Kui kellegiga RPdes lĂ€heb palju elsid maha vĂ”i IC tegelast tulistatakse, siis gĂ€ngide puhul on /crack'i kasutamine vĂ€ga tĂ€htis. Sellega saab nĂ€idata, et tegelane on saanud haavata ja lamab valudega maas. Lahingutes kasutatakse seda, terve kaotajate gĂ€ng lĂ”petab lamades... /cracki teinud inimene nĂ€itab, et ta on valmis veel edasi RPma, kui soovitakse ja /cracki teinud inimest pole viisakas lihtsalt maha lasta. Kui vĂ”itja soovib ohvri surma vĂ”ib ta teha seda kĂ€suga "/me laseb ohvrile kuuli pĂ€he" ja jĂ€tta ohvri sinna lamama. Ohver on surnud, sĂ”ltumata tema elude ribast. 3.4.2.2.5 Kultuur Kui liituda mĂ”ne gĂ€ngiga, on soovituslik Ă”ppida natukene rassi slĂ€nge ja uurida gĂ€ngi IRL tausta. (Kirjutades gĂ€ngi nime googlesse) See tagab realistlikuma rollimĂ€ngu ja pÀÀstab iga RPja probleemidest. 3.4.2.3 Kiirendaja Osta endale ĂŒks kĂ”ik milline auto, mida saab RPga ja garaaĂƒâ€ŠĂ‚ÂŸi abiga putitada. Ega kohe ei pea ostma endale sportautot, vĂ”ib alustada ka mĂ”ne aeglase kĂ€ruga ja sellega vaikselt kihutada. Aja möödudes saab rallivĂ”itudest ehk ka raha ja tekib vĂ”imalus osta parema auto. Nii see asi kĂ€ib. 3.4.2.3.1 RP drive See, et inimene on kiirendaja, ei tĂ€henda, et RP drive tegema ei peaks. Sellisel juhul on just see kĂ”ige tĂ€htsam. Kui millelegi osta sĂ”idetakse, tuleb RPda autoĂ”nnetust ja mehaanikut kĂŒlastada. See tagab palju RPd igapĂ€evaselt ja parandab ka tasapisi OOC reputatsiooni ja RP taset. Kihutamine vĂ”iks jÀÀda vĂ€ljapoole linna vĂ”i kĂŒla piire, et see ei takistaks liialt kaasmĂ€ngijaid. 3.4.2.3.2 Politsei Kiirendaja kardab politseid. Kui politsei tuleb, peaks talle naeratama ja alluma. Kiiruse ĂŒletamise eest tehtavad trahvid on vĂ€iksemad kui pĂ”genemise omad. Iga rallimees austab ka politseinikut, kuigi ta ei pruugi seda IC vĂ€lja nĂ€idata. 3.4.2.4 Biker Bikerid on motikavennad, kes on enamasti ĂŒlbed ja agressiivse iseloomuga. Nad ei soovi eriti, et iga ĂŒks nendega suhtlema tuleks ja mĂ”tlevad enamuse ajast enda motika ja enda gĂ€ngi peale. 3.4.2.4.1 Suhtumine, vĂ€limus ja ĂŒldine olek. Bikerid kes kuuluvad jĂ”uku on ropud ja karvased. Iga biker kannab sĂ”ltumata ilmast nahktagi ja kiivrit, millele on mĂ€rgitud nende gĂ€ngi nimed ja lisaks ka vahest nende auaste. Kui RPda bikerit, peab vööl rippuma peaaegu alati nuga juhuks kui keegi plĂ”ksima tuleb. PĂ€rast pussitamist tuleb lahkuda. Bikerid liiguvad enamasti suuremates gruppides, et oleks suurem turvatunne ja paremad vĂ”imalused relvi vĂ”i narkot mĂŒĂŒa. Bikerid ei ole enamasti ĂŒldse seaduse kuulekad. Nad ei karda midagi, mis ei ohusta nende elu vĂ”i ei ole politsei. 3.4.2.4.2 GĂ€ngid Bikerite gĂ€ngid on vĂ€ga erinevad ja samuti ka nende kultuur. Enne gĂ€ngi astumist peaks kindlasti uurima IRL oleva gĂ€ngi kohta mingisugust infot, et mitte probleemidesse sattuda. 3.4.2.5.3 Liitumine Liitumine nĂ”uab tallalakkumist ja kĂŒlma nĂ€rvi. Ilmselt saadetakse soovija 100x igasse vĂ”imalikku kohta ja alles siis vĂ”etakse ta sisse. Sisse saamiseks on kĂ”ige parem vĂ”imalus gĂ€ngi mingi probleemi puhul aidata ja omada ka kena Freewayd. 3.4.2.5 PalgamĂ”rtsukas Eestis surnud roll. Elustada pole mĂ”tet, sest mĂ€ngijatel ei ole rahast kama ja see takistab RPmist. 3.4.2.6 Terrorist Tegu on rolliga, mis on keelatud paljudes serverites, sest selle tegevus takistab kaasmĂ€ngijate RPmist ja on hea pĂ”hjendus DMile. Ainus roll mida ma RPnud pole ja ei soovi ka, seetĂ”ttu ei hakka enda olematuid kogemusi jagama. 3.5 MĂ”istete definitsioonid IC - TĂ€histab kĂ”ike, mis on seotud mĂ€ngukarakteri mĂ”ttemaailma ja vĂ€ljendusviisiga. OOC - TĂ€histab kĂ”ike, mis toimub vĂ€ljaspool karakteri mĂ”ttemaailma ja vĂ€ljendusviisi. MG - OOC informatsiooni IC kasutamine vĂ”i kaasmĂ€ngija sellisele teguviisile juhtimine. RP - Karakteri mĂ”ttemaailma ja teguviisi realistlik vĂ€ljendamine. DM - KaasmĂ€ngija karakteri kahjustamine, tapmine vĂ”i tapmiskatse ilma mĂ”juva IC pĂ”hjuseta. PK - KaasmĂ€ngija karakteri tapmine rollimĂ€ngu tehes. FPK - KaasmĂ€ngija karakteri tapmine rollimĂ€ngu tehes, eesmĂ€rgiga isik grupeeringust eemaldada. CK - KaasmĂ€ngija karakteri tapmine rollimĂ€ngu tehes, eesmĂ€rgiga isik grupeeringust eemaldada ja tekitada talle varalist kahju. SCK - Oma karakteri tapmine OOC pĂ”hjustel vĂ”i karakteri enda soovil. RK - Oma karakteriga kaasmĂ€ngija karakteri kahjustamine, tapmine vĂ”i tapmiskatse. PĂ”hjusega, et kaasmĂ€ngija karakter tappis eelnevalt oma karakteri. PG - /me ja /do kĂ€skude vÀÀrkasutamine. KaasmĂ€ngijatelt vĂ”imaluse RP tegemiseks eemaldamine. BH - Jooksmise ajal hĂŒppamine eesmĂ€rgiga kiiremini edasi liikuda. HK - KaasmĂ€ngija tapmine kopteritiiviku abil. CR - Ebarealistlik jooksmine, sikk-sakk kujul. BA - MĂ€ngu vigade kuritarvitamine kasu saamise eesmĂ€rgil. AA - Administratiivi kĂ€su kasutamine valedel eesmĂ€rkidel. Manuaal on koostatud Yabodo poolt ja selle kopeerimine ilma luba kĂŒsimata on keelatud! Loodan sĂ”bralikku suhtumist ja loodetavasti jĂ€ite tutorialiga rahule!